E-kaupleja andmed ja muu teave
Vilcar OÜ
Aadress: Piiri 2, Viljandi
Registrikood: 14735873
E-mail: info@vilcar.ee
1. Vilcar OÜ e-poe müügitingimused
Müügitingimustes kasutatavad mõisted
E-pood – kauba või teenuse müügiks pakkumine ja müük Internetis ilma osapoolte üheaegse füüsilise kohalolekuta;
E-poe tegevuskoht – tegevuskohaks loetakse e-kaubanduse korral veebilehe aadressi;
Kaup – müügiks pakutav või müüdav vallasasi;
Kaupleja – füüsiline või juriidiline isik, sealhulgas avalik-õiguslik juriidiline isik, kes tegutseb eesmärgil, mis on seotud tema majandus- või kutsetegevusega;4
Ostja – füüsiline või juriidiline isik, kes soetab kauplejalt kaupu; Kaubandustegevuse seaduse § 2 punkt 7 2 Kaubandustegevuse seaduse § 16 lg 1¹ 3 Kaubandustegevuse seaduse § 2 punkt 4 4 Tarbijakaitseseaduse § 2 lõige 1 punkt 2 1
Tarbija – füüsiline isik, kes tegutseb eesmärgil, mis ei ole seotud tema majandus- või kutsetegevusega;
Tarbijavaidlus – tarbija ja kaupleja vahelisest lepingust tulenevate lepinguliste kohustustega seotud vaidlus;6
VÕS – võlaõigusseadus
2. Üldsätted
2.1 Kauplemine e-poes toimub vastavalt Eesti Vabariigi õigusaktides sätestatule. Vilcar OÜ müügitingimused on kooskõlas võlaõigusseaduse, tarbijakaitseseaduse, kaubandusetegevuse seaduse, infoühiskonna teenuse seaduse, jäätmeseaduse ja Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusega nr 524/2013 tarbijavaidluste internetipõhise lahendamise kohta.
2.2 E-poe kauplejal on õigus mistahes ajal teha pakutavatesse E-poe teenustesse ja hinnakirjadesse muudatusi. E-poe kauplejal on õigus ühepoolselt muuta ja täiendada käesolevaid müügitingimusi juhul kui muutuvad kauplemist reguleerivad seadused, tingimustes avastatakse ebakõla kehtivate seadustega või tingib seda mõni muu kehtivate seadusega kooskõlas olev mõjuv põhjus. Juba sõlmitud kasutajalepingute müügitingimused jäävad kehtima versioonis, mis lepingu sõlmimise hetkel kehtis.
2.3 E-poes on kaupade hinnad eurodes.
2.4 E-poes on kaupade tooteinfo kättesaadav eesti keeles.
2.5 E-poe müügitingimustega tutvumine on ostjale kohustuslik. Enne kauba ostu kinnitamist peab ostja kinnitama Arvutitark OÜ e-poe müügitingimustega nõustumist. Nõustumuseks loetakse, et ostja on need läbi lugenud, aru saanud ja kinnitab nõustumust müügilepingus toodud tingimustega.
3. Hinnad
3.1 Kõik e-poes müüdavate kaupade hinnad on väljendatud eurodes.
3.2 Juhul, kui ostja soovib kauba kättetoimetamist tema poolt tellimusel näidatud adressaadini, lisandub kauba hinnale veo-, posti- või muu kättetoimetamise kulu.
3.3 Kauplejal on õigus igal ajal muuta e-poes müüdavate kaupade hindu.
3.4 Juhul, kui kaupleja on muutnud kauba hinda enne kauba ostjale kättetoimetamist, tarnitakse kaubad ostu sooritamise hetkel kehtinud müügihinnaga.
4. Üldist kaupadest ja ostuprotsessist
4.1 E-poes pakutavad kaubad on üldjuhul Vilcar OÜ laos olemas või tellitakse vastavalt vajadusele tarnijatelt. Kaupade ostuprotsessi käigus kuvatakse ostjale informatsiooni laovaru suurusest.
4.2 Peale tellimuse sooritamist saab ostja kauplejapoolse tellimuse kinnituse oma e-postiaadressile. Kaupade tellimuse tähtaeg kuvatakse kliendile toodete ostuprotsessi käigus iga toote kohta eraldi. Tarneaeg ei ületada üldjuhul 30. kalendripäeva. Pikema tarneaja puhul kui kauba tellimisel kuvati, teavitab kaupleja ostjat eraldi.
4.3 Pikema tarneaja puhul kokkuleppel ostjaga pakub kaupleja välja:
- uue tarneaja;
- toote asendamise samaväärse teise tootega;
- raha tagastamise.
4.4 Juhul, kui kauplejast mitteolenevatel põhjustel tarneaeg ületab 30.kalendripäeva, pakub kaupleja kokkuleppel välja uue tarneaja, toote asendamise samaväärse teise tootega või raha tagastamise.
4.5 Ostja sooviavalduse alusel tagastab kaupleja kauba eest tasutud raha 14 päeva jooksul alates lepingust taganemise kuupäevast arvates. Kaupleja teeb tagastatava kauba eest tagasimakse, kasutades sama makseviisi, mida kasutas makse tegemiseks ostja. Ostjaga kokkuleppel on võimalik teistsugune makseviisi kasutamine.
4.6 Kauplemine e-poes toimub nii füüsiliste kui juriidiliste isikutega.
4.7 Ostja on kohustatud esitama kauplejale ostuprotsessis tellimuse täitmiseks nõutavad, korrektsed ning õiged andmed (tarbija puhul perekonnanimi, eesnimi, kontakttelefon, elektronposti aadress, kaubatarne aadress, postiindeks ning juriidilisest isikust ostja puhul perekonnanime asemel juriidilise isiku nimi ning lisaks muudele tarbija puhul loetletud andmetele ka äriregistri kood). Kaupleja ei vastuta ostja poolt ebaõigete andmete esitamise tagajärjel tekkinud probleemide või mistahes tagajärgede eest.
4.10 E-poes tekib ostjal peale tellimuse esitamist maksekohustus kaupleja poolt esitatud arve alusel.
4.11 E-poe tellimuse täitmine algab hetkest, kui ostja on esitanud kauba tellimuse ja täitnud sellega kaasneva maksekohustuse.
5. Ostuprotsess e-poes
5.1. Ostuprotsessi alustamiseks peab ostja Vilcar OÜ e-poest valima välja sobiva kauba ning tutvuma kaubaga seonduva informatsiooni, kirjelduse, ostutingimuste ja hinnaga. Kogu vajaminev informatsioon on leitav kauba kirjelduse all. Kauba saadavus Vilcar OÜ ladudes ja tellitavate toodete tarneaeg kuvatakse ostjale kauba valimise protsessis.
5.2. Ostu sooritamiseks peab ostja valima kauba ning asetama selle ostukorvi.
5.3. Soovi korral võib ostja valida ostukorvi rohkem tooteid. Enne ostu lõplikku sooritamist peab ostja veenduma, et kõikide kaupade soovitud kogused on õiged.
5.4. Enne ostu lõplikku ostu sooritamist ja kinnitamist saab ostukorvi valitud kaupu kustutada, muuta kaubaartikleid ja kaubakoguseid.
5.5. Ostu kinnitamiseks peab ostja sisestama kauba tellimusse kõik Vilcar OÜ poolt nõutavad andmed (vt p 4.8).
5.6. Juhul, kui ostja soovib kauba kättetoimetamist tema poolt tellimusel näidatud adressaadini, lisandub kauba hinnale veo-, posti- või muud kättetoimetamise kulud. Selleks valib ostja enne kauba tellimuse lõplikku kinnitamist kauba kättetoimetamise viisi. Kauba hinnale lisandub vastavalt ostja poolt valitud kättetoimetamise viisile tasu kauba kättetoimetamise eest. Ostud, mille summa ületab 100 eurot, toimetatakse ostjani tasuta.
5.7. E-pood pakub ostjale kauba kättetoimetamiseks Eesti Vabariigi piires järgmisi viise:
- Smartposti või Itella pakiveo teenus ostja poolt näidatud pakiautomaati tasuga 2.99 eurot.
5.8 Ostjal on kohustus VILCAR OÜ müügitingimustega tutvuda enne ostu lõplikku sooritamist. Selleks peab ostja tegema märke vastavas aknas „Nõustun e-poe müügitingimustega”, kui ta on müügitingimused läbi lugenud, neist aru saanud ja nendega nõustunud. Ilma e-poe müügitingimustega nõustumata ei saa ostja ostuprotsessi jätkata.
5.9 E-poest ostetud kauba müügileping muutub pooltele siduvaks peale ostja poolt müügiarve tasumist.
5.10 Ostja on kohustatud e-poe ostuarve tasuma 5 päeva jooksul alates tellimuse sooritamist. Kui ostja ei ole selle aja jooksul ostuarvet tasunud, tellimus e-poes tühistatakse.
5.11 Peale tellimuse kinnitamist saadab kaupleja ostjale e-postiaadressile järgmise sisuga informatsiooni:
- Vilcar OÜ andmed koos aadressi ja sidevahendite andmetega;
- tarbijakaebuste esitamise võimalused;
- informatsioon ostetud kauba kohta;
- kauba koguhind koos kõikide maksude ja tasudega, sh kauba kättetoimetamise kulud;
- kauba kättetoimetamise tähtaeg;
- pretensioonide esitamise kord;
- kauba mittevastavuse korral õiguskaitsevahenditele tuginemise võimalused;
- informatsioon täiendava garantii olemasolust või selle puudumisest;
- kaebuste lahendamise kord;
- informatsioon kohtuvälise kaebusi ja vaidlusi lahendava organi kohta.
6. Kaupade tarneaeg ja -tingimused
6.1 E-poes ostu sooritamisel valib ostja kaupleja poolt pakutavatest kauba tarnimisvõimalustest omale sobivaima.
6.2 E-poest tellitud kaupade kättetoimetamise viisid on kirjeldatud punktis 5.7.
6.3 E-poest ostetud kaupade tarnetähtaja pikkus sõltub asjaolust, kas tellitud kaup asub Vilcar OÜ laos või mitte. Peale tellimuse sooritamist ja kauba eest tasumist saab ostja kauplejapoolse tellimuse kinnituse koos tarneaja kinnitusega oma e-postiaadressile.
6.4. Ostjale tagastatakse tema sooviavalduse põhjal pikema tarneaja tõttu kauba eest tasutud raha (sh tasutud transporditeenuse eest) 14 päeva jooksul alates lepingust taganemise kuupäevast arvates.
6.5 Peale tellimuse kinnitamist saadab kaupleja ostja e-postiaadressile kinnituse, mis sisaldab muuhulgas ka tarnetähtaega.
6.7 Võimalusel lühendab kaupleja tarnetähtaega, teavitades ostjat sellest tellimusele lisatud kontaktandmete või sidevahendite kaudu.
7. Ostu-müügilepingust taganemine ja ostu-müügilepingu alusel saadu tagastamine
7.1 Nii ostja kui kaupleja võivad enne kauba ostjale tarnimist lepingu üles öelda või lepingust taganeda VÕS-s sätestatu kohaselt.
7.1.1 Kaupleja jätab endale õiguse enne kauba ostjale tarnimist lepingust taganeda alljärgnevatel põhjustel:
7.1.1.1 Tellitud kaupa ei ole mõistliku aja jooksul või kauplejale ebamõistliku kulu tekitamata võimalik tarnida.
7.1.1.2 Kehtivad õigusaktid ei luba tellitud kaupa ostjale müüa.
7.1.1.3 Tellimuse täitmist takistab nn. vääramatu jõud.
7.1.1.4 Kauplejal ei ole muul siin nimetamata mõistlikul põhjusel võimalik lepingut täita.
7.1.2 Kui kaupleja taganeb lepingust punkti 7.1.1 alusel siis tagastab ta ostjale tasutud ettemaksu viivitamatult kuid mitte hiljem kui 14 päeva jooksul taganemisotsuse tegemisest.
7.2 E-poes kauba ostmiseks sõlmitud lepingust taganemisel kohaldatakse VÕS-i lepingust taganemise sätteid.
7.3 Kui e-poest ostetud kaup on tarbijani jõudnud, võib tarbija ostetud kauba tagastada 14 päeva jooksul.
7.4 Lepingust taganemisel ja kauba tagastamisel peab tarbija kauplejat taganemisest teavitama kirjalikus vormis arusaadavalt ja ühemõtteliselt.
7.5 Veebis täidetavasse taganemisavaldusse peab tarbija märkima kauba tellimuse või ostuarve numbri, mis on leitav tellimuse kinnitusel ja ostuarvel. Kui tellimusel on kaupu rohkem kui üks ja taganemisavaldus tehakse vaid osale kaupadest, tuleb eraldi ära märkida, milliseid kaupu taganemisavaldus käsitleb. Taganemisavaldusele tuleb samuti märkida tarbija eesnimi, perekonnanimi, kontaktandmed ja pangakonto number kauba eest tasutud raha tagastamiseks.
7.6 Kaupleja teeb tagastatava kauba eest tagasimaksed, kasutades sama makseviisi, mida kasutas maksete tegemiseks tarbija. Tarbijaga kokkuleppel on võimalik teistsugune makseviisi kasutamine.
7.7 Tarbija poolt tagastatavad kaubad peavad olema kasutamata, originaalpakendis.
7.8 Tarbija kannab talle ostu – müügi lepingu esemena üleantud kauba tagastamisega seotud otsesed kulud, kui pooled ei ole ostu- müügilepingus kokku leppinud teisiti.
8. Pretensioonide esitamise kord
8.1 Ostja, sõlmides ostu-müügilepingu oma majandus- või kutsetegevuses, peab ostetud kauba viivitamata üle vaatama või üle vaadata laskma ning teatama kauba lepingutingimustele mittevastavusest kauplejale mõistliku aja jooksul pärast seda, kui ta kauba lepingutingimustele mittevastavusest teada sai või pidi teada saama.
8.2 Majandus- või kutsetegevuses müügilepingu sõlminud ostja peab kauba lepingule mittevastavust teatamisel, st pretensiooni esitamisel kauba mittevastavust piisavalt täpselt kirjeldama.
8.3 Vilcar OÜ-le esitatud pretensioon ei kuulu lahendamisele, kui leiab tõendamist, et kaubal esinevad puudused on tekkinud ostja süül.
8.4 Pretensiooni esitamiseks ettenähtud perioodil on ostjal õigus kaup vahetada uue vastu volitatud töötaja otsuse alusel. Kui kauba asendamine ei ole võimalik, tagastab kaupleja ostjale kauba eest makstud raha.
8.5 Pretensiooni esitamise õigus kehtib eeldusel, et kaupa on kasutatud üksnes selleks ettenähtud tingimustes ja eesmärgipäraselt.
8.6 Arvutitark OÜ juhib tähelepanu, et tarbijal on õigus e-poest soetatud kauba lepingutingimustele mittevastavuse korral õigus kasutada VÕS § 101 loetletud õiguskaitsevahendeid.
9. Garantiiprotseduurid
9.1 Vilcar OÜ vahendab e-poes müüdavale kaubale tootja garantiid ja garantii protseduure.
9.2 Garantiiremondi protseduuri teostamiseks peab ostjal olema esitada Vilcar OÜ poolt müügi- või töövõtutehingu sooritamist tõendava dokumendi koopia ning vigastamata seerianumbriga kaup. Juhul, kui kauba seerianumber on rikutud või loetamatu, samuti juhul, kui kaubal esineb visuaalselt nähtavaid mehhaanilisi vigastusi, on Vilcar OÜ-l õigus keelduda vahendamast tasuta garantiiremonti.
9.3 Garantiiremondi protseduuri vahendamiseks peab kaup olema Vilcar OÜ-le esitatud originaalkomplektsuses.
9.4 Garantiiperioodi pikkus on määratletud kauba tootja poolt ning sellekohane informatsioon on toodud e-poes müüdavate kaupade tootekirjelduses ja informatsioonis. Juhul, kui tootekirjelduses puudub informatsioon garantii kohta, siis Vilcar OÜ garantiid ei vahenda.
9.5 Garantiiperiood hakkab kehtima kauba ostjale üleandmisest.
9.6 Ostja peab tutvuma e-poes konkreetsele kaubale kehtivate tootjapoolsete tootjapoolsete garantiitingimustega enne kauba ostmist ja ostuarve tasumist.
9.7 Garantiijuhtumi korral peab ostja:
- kontrollima, et kaup oleks füüsiliste vigastusteta ja kõik kaubaga seotud tarvikud, lisandid ja seadmed oleksid alles ja komplektsed. Kui kaubal esineb füüsilisi vigastusi, siis tootjagarantii kaubale ei laiene;
- toimetama puudustega kauba koos ostuarvega Vilcar OÜ esindusse.
- kaubaga peavad kaasas olema kõik sellega seotud tarvikud, lisandid ja seadmed. Mittekomplekse kauba puhul võib kaupleja ja autoriseeritud hooldusesindus keelduda kaupa garantiiremonti võtmast;
- kirjeldama tekkinud viga või puudust võimalikult täpselt ning kuidas ja millal ilmnes või tekkis kaubal puudus.
10. Kliendikaebuste lahendamise kord
10.1 Kliendikaebuste tekkimisel peab ostja edastama kirjaliku kaebuse e-postiaadressile info@vilcar.ee
10.2 Kirjaliku või kirjalikku taasesitamist võimaldava kaebuse korral peab ostja märkima:
- nime ja kontaktandmed;
- kaebuse esitamise kuupäeva;
- kaebuse kirjelduse või kauplejale esitatava nõude sisu;
- kauba ostuga seotud kliendikaebuse puhul lisama ostu sooritamist või garantiid tõendava dokumendi või selle koopia.
10.3 Vilcar OÜ edastab kaebuse esitajale kinnituse selle vastuvõtmisest. Kaebuse kättesaamise kinnitus antakse samas vormis millega kaebus esitati.
10.4 Vilcar OÜ vastab ostjale kaebusele 15 päeva jooksul. Kui kaupleja vajab kaebusele vastamiseks lisatähtaega, informeerib kaupleja sellest ostjat koos viivituse põhjustega, andes kaebuse esitajale uue tähtaja, mille jooksul ta kaebusele vastab.
10.5 Juhul, kui tarbija ei rahuldu kauplejapoolse kliendikaebuse lahendusega, on tal võimalik edasi pöörduda vaidluste kohtuvälise lahendamise üksuse poole, kelleks on Eestis Tarbijakaitse ja Tehnilise Järelvalve Ameti juures tegutsev Tarbijavaidluste komisjon.
10.6 Tarbijavaidluste komisjoni pädevuses on lahendada tarbija ja kaupleja vahel sõlmitud lepingust tulenevaid vaidlusi, mida pooled ei ole suutnud lahendada kokkuleppe teel.
10.7 Tarbijavaidluste komisjoni poolt kaebuse läbivaatamine on tasuta.
10.8 Tarbijavaidluste komisjoni kohta rohkem informatsiooni saab veebiaadressilt www.komisjon.ee.
10.9 Vilcar OÜ juhib tarbijast ostjate tähelepanu internetipõhise vaidluste lahendamise platvormile (ODR platvorm) vastavalt Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusele (EL) nr 524/2013 tarbijavaidluste internetipõhise lahendamise kohta. Eelkõige on internetipõhine vaidluste lahendamise platvorm mõeldud piiriüleste vaidluste lahendamiseks, võimaldades tarbijast ostjal lihtsamalt leida konkreetse vaidluse lahendamiseks sobiv kohtuväline üksus kaupleja liikmesriigis. ODR platvorm on leitav : http://ec.europa.eu/consumers/odr/
10.10 Käesolevates e-poe müügitingimustes eraldi välja toomata küsimused lahendatakse lähtuvalt Eesti Vabariigis kehtivatest õigusaktidest.
12. Isikuandmete konfidentsiaalsus
12.1. Isikuandmete konfidentsiaalsus on tagatud Isikuandmete kaitse tingimustega, mis on käesolevate müügitingimuste lahutamatu osa. Isikuandmete kaitse tingimused on leitavad siin: https://vilcar.ee/privaatsuspoliitika/
13. Vastutus ja vääramatu jõud
13.1 Vilcar OÜ vastutab ostja ees ja ostja vastutab Vilcar OÜ ees teisele poolele käesolevate müügitingimuste rikkumisega tekitatud kahju eest Eesti Vabariigis kehtivates õigusaktides sätestatud juhtudel ja ulatuses.
13.2 Vilcar OÜ ei vastuta ostjale tekitatud kahjude eest või kauba kohaletoimetamise viibimise eest juhul, kui kahju või kauba kohaletoomise viibimine on tingitud asjaolust, mida Vilcar OÜ ei saanud mõjutada ning mille saabumist Vilcar OÜ ei näinud ette ega võinud ette näha (vääramatu jõud).
1 Kaubandustegevuse seaduse § 2 punkt 7
2 Kaubandustegevuse seaduse § 16 lg 1¹
3 Kaubandustegevuse seaduse § 2 punkt 4
4 Tarbijakaitseseaduse § 2 lõige 1 punkt 2
5 Tarbijakaitseseaduse § 2 lõige 1 punkt 1
6 Tarbijakaitseseaduse § 2 lõige 1 punkt 6